SvenskaEnglishالعربية

Leverans till hela Sverige

Fri frakt över 499 kr

SvenskaEnglishالعربية

Allmänt

Omismat.se säljer varor online till privatpersoner och företag. För att få handla på Omismat så måste du ha fyllt 18 år.

 

Order

En order görs på vår hemsida omismat.se.  Du är alltid välkommen att ringa eller maila oss för vidare frågor. En genomförd order innebär att du godkänner våra villkor och ger oss medgivandet att registerera person-eller organisationsnummer i vårt register. Ett avtal om köp görs när vi har bekräftat ordern, denna bekräftelse skickar vi ut till mailadressen du registerat. Vi reserverar oss rätten att justera en order efter att ett mailutskick med bekräftelse skickats om ordern av någon anledning inte kan levereras.

 

Pris och varubilder

Priserna presenteras alltid i SEK inkl moms, fraktpriset varierar beroende på skrymme vikt. Detta sker automatiskt och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Produkterna som presenteras i webbshoppen kan inte garanteras att vara produkternas yttre avbildning. Omismat.se förbehåller sig för fel som kan uppstå på hemsidan så som pris och produktinformation men kommer givetvis att redigera detta i efterhand. Vi förbehåller oss rätten att göra prisjusteringar, lager differens, tekniska svårigheter, ändringar på hemsidan, och även typografiska fel på vår hemsida och annonser av något slag. Vi ger oss rätten att kunna annullera en order som är felaktig enligt de orsaker som tidigare nämnts.

 

Betalning

Betalningsalternativen är faktura, delbetalning, direktbetalning och kortbetalning, för mer information om betalningssätten och Klarnas villkor klicka här. Genom att sluföra köpet så accepterar du Klarnas villkor och våra villkor. Omismat förbehåller sig rätten att genomföra en kreditkontroll för att kunna genomföra en kredit order.

 

Leveransvillkor

Vi skickar beställningar med Best transport eller DHL beroende på hur kund har valt att få sina varor levererade.

Normal leveranstid är cirka 3 dagar med postombud. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Om kunden valt att få sina varor hemlevererade genom Best transport så bestäms leveranstiden av kunden i leveransfältet. När en order har lagts och lämnat vårt lager så går ansvaret till fraktföretaget som levererar din beställning inom de ramar som valts för det fraktalternativet du som kund valt. Omismat kan inte garantera att en order levereras inom utsatt tid och kan inte garantera att alla varor finns i lagret vid en beställningspunkt och kan inte ge någon kompensation.

En kund har rätt att avbryta ett köp vid förseningar av leverans. En anledning till försening är till exempel om en av våra leverantörer inte fullföljer sitt åtagande till oss. Om detta skulle uppstå så kan du alltid vända dig till vår kundservice om du skulle vilja häva ditt köp.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postombudet eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med postombudet eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse inom 14 dagar (DHL Service point), så tar vi ut en avgift på 350 kr för vårt returarbete med hantering av varorna. Observera att om du ångrar ett köp och vill returnera varan så måste du först hämta ut paket/paketen och sedan returnera den enligt beskrivningarna för Ångerrätt/Reklamation.

Ångerrätt

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor förutsatt att varan är oanvänd och oskadad. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Varorna måste vara oanvända och oskadade, annars kan det göras prisavdrag på varans värdeminskning. Observera att hygienartiklar och matvaror är undantag och att ångerrätten inte gäller för dessa produkter.

För återbetalning - ange

  • Ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer,

  • Ditt ordernummer,

  • Ditt namn och kontaktuppgifter,

  • Antal varor och produktnamn du som vill returnera

Vid frågor kontakta kundservice för ditt ärende (info@omismat.se)

Omismat kommer då att kontrollera att returen är inom de stadgar som är tillåtna och att ångerfristen inte löpt ut innan varorna skickas tillbaka. Kunden står för returkostnaden och har ansvar för varan/varorna tills det att de tillhandahållits av oss. Returer får inte skickas som postförskott.

Returadress

Omismat AB

Knivgatan 15 

212 28 Malmö

Reklamation

Om du kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får du alltid nya produkter, kontakta gärna vår kundtjänst för instruktioner kring hur du reklamerar en vara.

Återbetalning

Har du inte betalat fakturan så är det du som är ansvarig för att flytta fram förfallodatum. Kontakta klarna.se eller ring 08-120 120 10 så får du hjälp. Vi återbetalar hela köpesumman inkl fraktkostnad efter att vi har kontrollerat returnerad vara, returfrakten står kunden för. Vi har 30 dagar på oss att återbetala enligt Distansavtalslagen.

Minimiorder

Minimiorder är 100 kr inklusive moms.

 

Personuppgiftslagen

När du registrerar dig som kund och godkänner en order så lagrar vi dina uppgifter i vår organisation för att kunna följa upp och erbjuda vår service. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du som kund alltid rätt att kunna kräva den information vi registrerat om dig. Om du mot förmodan anser den som ofullkomlig eller oväsentlig kan du begära en korrigering eller borttagning ur vårt register. Du kan alltid kontakta vår kundservice för hjälp. Informationen som du registrerar används av Omismat och våra partners för att kunna genomföra betalningstransaktioner och leveranskörningar. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till en tredje part. Omismat använder kundinformation för att göra utskick om produkter och kampanjer. Vi reserverar oss rätten att kunna upphäva ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter och/eller där kunden har betalningsanmärkningar.

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter
Handla
Information
SvenskaEnglishالعربية